Järjestyksen ystävänä oon tähän asti luullut että mulla on puikoille paikka josta ne aina löydän. No olihan niillä, kolmessa eri paikassa ja mukavasti sekasin. Tein sen verran reilun telakan että uudetkin tulokkaat mahtuu ja virkkuukoukutkin vielä jos ei ne entisessä paikassaan viihdy. Ja tässä vaiheessa kaikki näyttää vielä menevän ihan hyvin.



Ompelin päällys- ja sisuskankaan väliin huopakankaan antamaan vähän tukea ja pehmeyttä. Sulkeminen on vielä vähän kysymysmerkki. Koekilin laskostella, mutta on niin iso että pitää laskostella monta kertaa. Rullalle meni kaikista parhaiten ja siihen taidan kehitellä jonkun nauha tai nappisysteemin että pysyy kiinni. Jos mulla olis nyt se askarteluhuone (josta oon jo aika kauan haaveillu) niin tuohan menisi suoraan seinälle tai kaapin oveen sisäpuolelle.

Pakko sanoa että tämmönen tästä pitikin tulla. Suunnittelu oli vähän sinne päin ja kankaanpalat vinoja. Hyvät lähtökohdat ja syy menee ihan materiaaleihin. Taskut ei oo suorassa, mutta jos se ei minua haittaa niin tuskin puikotkaan siitä välittää.

Ja vinoushan tietenkin kostautuu toisella puolella... Kävi taas niin että kangas ei olis millään riittäny. Ja vaikka tongin varastoa myöten kankaat läpi, niin mikään ei jotenkin istunu väreihin. Olisin jatkanu kuviokangasta jollakin yksivärisellä kangassuikaleella sen verran reilummin että se olis vähän niinkun suunniteltu siihen. Mutta suunnittelin sitten uudelleen tällä tavalla. Niin kun kuvasta näkyy, kangas on käytetty ihan viimeistä säijettä myöten, pesuohjeetkin piti jättää näkyville!   Varsinainen käsityöläisen taidonnäyte!